De mest detaljerede anmeldelser i Danmark

Mobil

3’s nye 3LiveShop er testet

3 viste for et stykke tid siden deres nye system frem, du kan se billeder neden for, og pressemeddelelse nederst.

Det fungere sådan i 3 kontoret: Der ligger en iMac på bordet, så skærmen vender opad, som med et spejl bliver projekteret op på en glasplade, med multi-touch indbygget, kameraet kan så blive placeret lige netop bag touch skærmen, så sælgerne kigger dig i øjnene.

Det er vildt fedt lavet :) Sælgerne har også fået en masse fede touch funktioner, så de kan manipulere telefonerne, abonnementer osv. på skærmen foran dig.

1. Du gennemgår en guide for at få din mikrofon og eventuelt kamera til at virke vha. flash, 2. Du stiller dig i kø, 3. Du bliver velkommet af en sælger, 4. Så viser hun/han alle telefonerne frem.

Det virker meget godt, selv om flash guiden på min mac, ikke viste aktivitet på min mikrofon, selv om den virker.

Prøv det ud, det er bestemt en oplevelse :) Du kan tjekke det ud her.

3LiveShop rykker ind i din stue

I dag rykker teleselskabet 3 ind i alle danske hjem med internetforbindelse. Med 3LiveShop smelter det bedste af to verdener sammen: trygheden ved den personlige rådgivning i butikken og nettets bekvemmelige tilgængelighed. 3LiveShop gør det via nyudviklet teknologi muligt for kunden at være i direkte dialog med en medarbejder af kød og blod, som gennem chat eller videosamtale afdækker kundens behov og guider kunden gennem købet – uden at kunden behøver at forlade sofaen.

3LiveShop: Hej og velkommen til 3LiveShop! Jeg hedder Alexander.

Kunde: Hej, jeg hedder Kathrine. Jeg er på udkig efter en ny smartphone til min datter. Gerne med et abonnement med rigelig data, for hun bruger mest sin telefon til Facebook og download af film og musik. Er det noget, du kan hjælpe med?

3LiveShop: Det kan du tro. Lad mig begynde med at vise dig nogle smartphones.(Han trækker et billede af en telefon op på skærmen foran sig). Dette er en Samsung-telefon, som mange unge er meget glade for. Hvor gammel er din datter?

Dette kunne sagtens være begyndelsen på en samtale mellem en kunde og en medarbejder i 3LiveShop. Danskerne er glade for at handle på nettet, men når det kommer til komplekse eller kostbare produkter, er mange stadig utrygge og har behov for personlig rådgivning. De vælger derfor at søge information om produkter og priser på nettet, men ender ofte med at handle i en fysisk butik for at være sikker på at få det helt rigtige. Derfor har online-handel indtil i dag primært henvendt sig til personer, der har været helt afklaret med, hvad de skal købe.

”Med 3LiveShop når vi de danskere, som indtil nu har tøvet med at handle mobiltelefon på nettet, men som gerne handler enklere produkter som fx bøger og tøj online. Vi når dem, der har behov for at få en snak med en medarbejder om, hvilken løsning, der passer dem bedst, og vi når også de mennesker, som i en hektisk hverdag ikke har tid til at gå ind i en 3Butik for at få personlig rådgivning. Op mod 97 procent af vores kunder køber avancerede smartphones. Det er derfor nødvendigt at kunne tilbyde faglig og god rådgivning, også på nettet. Det kan vi på 3LiveShop. Som kunde kan man vælge, om man ønsker at kommunikere direkte med en medarbejder via chat eller gennem en videosamtale, hvor enten begge parter eller bare medarbejderen på 3LiveShop er synlig. På den måde får man nøjagtigt samme service og behovsafdækning som i en 3Butik – mens man sidder hjemme i sin egen stue”, siger Mikkel Torsting, Vice President, Consumer Market, 3 Danmark.

En 3Butik i alle hjem med internetforbindelse

Med lanceringen af 3LiveShop når teleselskabet 3 ud i alle danske hjem med internetforbindelse. 3LiveShop finder man på www.3., og shoppen er åben mandag-torsdag fra kl. 10-21, fredag fra kl. 10-17 og søndag fra kl. 11-21. Kunden klikker på 3LiveShop og tilkendegiver via et klik, hvordan han ønsker at kommunikere med medarbejderen i 3LiveShop. Valget står mellem chat, tale eller videosamtale. Under alle tre former for samtale ser kunden 3LiveShop-medarbejderen på sin computerskærm. Men 3LiveShop er mere end en almindelig videosamtale. Hver 3LiveShop-medarbejder sidder bag en helt nyudviklet og avanceret enhed med indbygget touchscreen, som 3 har udviklet ved at kombinere forskellige former for sofistikeret teknologi.

Teknikken er avanceret, men anvendelsen er enkel og er baseret på samme grafik, struktur og logik, som man kender fra en almindelig webshop. I løbet af en samtale kan medarbejderen vise kunden produkter og med en indkøbskurv på skærmen hele tiden illustrere for kunden, hvad de forskellige muligheder koster. Medarbejderen har endvidere mulighed for at lægge dokumenter op på skærmen, som kunden hjemme fra stuen udfylder og sender af sted til 3 ved at trykke ”OK”. På den måde foretages fx nummerflytning eller tilmelding til 3Bonus meget enkelt via 3LiveShop. Hvis kunden foretager et køb, bekræfter kunden købsaftalen på sin skærm.